Eldanii o reklamie

Znaczenie reklamy prasowej

Wydawać by się mogło, że skoro wszystko zrealizować można już za pomocą Internetu, to świat papierowych rzeczy odchodzi powoli do lamusa. W zasadzie nie potrzebujemy gotówki, bo wszędzie możemy dokonać transakcji bezgotówkowych – w sklepach stacjonarnych, w internetowych, za wizytę u lekarza czy wykonane badania również zapłacimy kartą. Książkę przeczytamy używając e-booka… Dlaczego więc reklama prasowa ma dla nas – odbiorców – tak duże znaczenie?
Dla wielu ludzi trudnym byłoby wyobrażenie sobie świata bez gazet – co więcej, wchodząc do pierwszego salonu prasowego, czy po prostu zatrzymując się przy kiosku, atakowani jesteśmy mnóstwem tytułów gazet. I nie są to tylko te, które wypracowały przez lata renomę, wśród nich pojawia się coraz więcej nowych pism tematycznych. I pomimo tego, że coraz częściej usłyszeć można, że upadek prasy tradycyjnej jest już bliski, trzeba zwrócić uwagę na statystyki, a one jasno wskazują, że w ciągu najbliższych lat żaden kres nie nastąpi.
Wynika to z faktu, że prasa w Polsce ma ogromną siłę przebicia i co oczywiste – nie umyka to specjalistom z branży reklamowej. Nie ma się więc czemu dziwić, że reklama prasowa jest najczęściej i najchętniej wykorzystywaną formą promowania produktu czy usługi.
Oczywiście nie każdy może pozwolić sobie na skorzystanie z reklamy prasowej… Albo inaczej – każdy może pokusić się o tę formę reklamy, jednak nie w każdym wypadku będzie ona przynosiła korzyści. Dlaczego? Nie trudno domyślić się, że gazety nie są poczytnym produktem przez młodzież. Zatem w gazetach codziennych nie będziemy reklamować wystrzałowych gier dla nastolatków. Z innej perspektywy natomiast spojrzymy na czasopisma tematyczne. Pozostając w temacie gier – zakupując gazetę o najlepszych grach, nowościach, planowanych premierach – wówczas osoba będąca w kręgu osób zainteresowanych taką tematyką będzie doskonałym odbiorcą.
Z kolei gazety codzienne sprawdzają się w promowaniu produktów/usług, które są w promocji np. od dzisiaj przez kilka następnych dni. Nie ma sensu reklamowych w dziennikach produktów stałych, ponieważ raz przejrzana gazeta codzienna, nie będzie gościła w domu czytelnika przez miesiąc, aby chciał on zajrzeć i zapoznać się ponownie z daną reklamą.
Widać więc, że reklama prasowa ma siłę przebicia – trzeba tylko odpowiednio dopasować grupę odbiorców do danego tytułu gazety i wystartować z reklamą.