Eldanii o reklamie

Plan kampanii reklamowej w sieci

Nie ma co ukrywać, że w dzisiejszych czasach bez reklamy nasza firma nie jest w stanie zaistnieć na rynku biznesowym. Niestety – popularne i jednocześnie najtańsze formy reklamy zaczynają powoli odchodzić do lamusa. Oczywiście – jeżeli ktoś kreatywny doradzi nam jakieś nieszablonowe rozwiązanie, nawet ulotka zaciekawi potencjalnego klienta, jednak najczęściej każdy z nas informacji odnośnie produktów i usług wyszukuje w sieci. Stąd tak duże zainteresowanie firm reklamą internetową. Wirtualny rynek jest bezwzględny – dzisiaj możemy być nikim, a za tydzień figurować w czołówce wyników wyszukiwania. Jak dotrzeć do takiego etapu, aby jak największa grupa docelowa zainteresowała się naszą działalnością? Stawiamy na promowanie!
Nim jednak przejdziemy do jakichkolwiek działań, musimy ustalić plan. Działania pod wpływem emocji nie przyniesie żadnego dobrego rezultatu. Bardzo wiele firm stawia także na równoczesną kampanię, czego efektem jest negatywne odbieranie działalności, zamiast wymiernych korzyści.
Wdrożenie kampanii reklamowej w internecie musi odbyć się zgodnie z przygotowanym i opracowanym schematem działań. Dzięki niemu ustalimy i zaplanujemy najistotniejsze  elementy naszej kampanii – przy okazji zawsze mamy możliwość modyfikacji ustalonych wcześniej działań, a w razie potrzeby dodać to, o czym pierwotnie zapomnieliśmy. Ponadto strategia działania będzie przebiegać o wiele bardziej płynie jeżeli będziemy podążać według wyznaczonego toru.


Na co zwrócić uwagę i co warto sprecyzować, kiedy zabieramy się za przygotowanie kampanii w sieci:
- cel kampanii – wizerunkowy, sprzedażowy, trafficowy,
- target, czyli grupy docelowe, do których chcemy dotrzeć,
- treść przekazu reklamowego,
- zastosowanie odpowiedniej technik reklamowej – mailing, button, baner,
- miejsce emisji reklamy,
- częstotliwość ukazywania się reklamy oraz czas trwania całej kampanii,
- budżet reklamowy.

Określenie wszystkich powyższych punktów pozwoli nam na płynne działanie, wówczas pozostanie nam tylko wdrożyć kampanię, a po jej zakończeniu dokonanie pomiaru skuteczności.