Eldanii o reklamie

Czy możliwym jest funkcjonowanie na rynku biznesu bez reklamy?

Nie da się ukryć, że z roku na rok przybywa nowych przedsiębiorstw. Sektor małych i średnich firm stanowi aktualnie w naszym kraju przeszło 98% wszystkich działalności. Są też oczywiście takie firmy, których sytuacja finansowa jest na tyle kiepska, że nie pozostaje nic innego, jak poddać się, zamknąć działalność i chyba szukać szczęścia w jakiejś innej dziedzinie.
I właśnie przy tej kwestii chcielibyśmy zatrzymać się na nieco dłużej – dlaczego niektóre firmy osiągają sukces, wybijają się ponad wszystkie działalności, a niektóre firmy skazane są na porażkę?
Z całą pewnością działa tutaj zasada – jeżeli nie ma Cię w świecie wirtualnym, to znaczy, że nie istniejesz. I trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ odkąd Internet stał się powszechnym narzędziem wykorzystywanym zarówno w domu, szkole, jak i pracy, a także na wszystkich urządzeniach mobilnych, czyli tablet, smartfon, to nasza nieobecność w sieci równoznaczna jest z tą w rzeczywistości.
Niewiele rozpoczynający działalność firm potrafi zorganizować sobie wdrażanie na rynek swoich produktów czy usług. Zazwyczaj odbywa się to na zasadzie – otwieramy i koniec. O otwarciu wie kilka osób z naszego otoczenia i ludzie mieszkający nieopodal biura/siedziby firmy. Jeżeli nawet pokusiliśmy się o rozdanie kilku ulotek i na tym zakończyliśmy reklamę, to nie sposób się dziwić, że nie mamy klientów, telefon nie dzwoni i drzwi też jakoś ciągle zamknięte.
Jeszcze rok temu, prawie połowa firm nie posiadała swojej witryny internetowej, nie mówiąc już o innych fajerwerkach. Aż trudno opisać dlaczego taka forma reklamy przedsiębiorstwa, bo strona www, to jeden z rodzajów reklamy, nie jest elementem wykorzystywanym przez firmy.
Reklama w Internecie nie jest ani kosztowna, ani nie wymaga ogromnego doświadczenia. Prezentować swoją działalność możemy na różnego rodzaju portalach społecznościowych, profilach i katalogach firm, wykupując miejsce na witrynach, które są pokrewne profilowi działalność naszej firmy.
Dlaczego tego nie wykorzystać? Osobiście nie wiemy, jak można nie korzystać z takich produktów – pamiętajcie zatem, że jeżeli chcecie, aby Wasza firma była widoczna w sieci, musicie zacząć działać. Nic się samo nie wydarzy.